Khamis, Julai 12

Bukti Kehebatan Kepala Hotak Aku

apakah bezanya accident dengan incident?
accident tu maknanya kemalangan yang berlaku dan puncanya ada campur tangan manusia.sbg contoh, kemalangan jalan raya, kebakaran rumah, dan lain-lain..
incident pula maknanya kemalangan yang berlaku tanpa campur tangan manusia contohnya, tanah runtuh, gempa bumi, dan lain2 bencana alam..

mcm mana aku tau pasal ni? sebab time semester lepas (aku tak ingat bila), aku ada belajar pasal benda ni..subjek Pengurusan Bencana yg di ajar oleh Major Azan..amacam, power tak otak aku....

cara belajar adalah berbeza bagi setiap orang.aku belajar dengan mendengar dan memahami sepenuhnya penjelasan dari guru/pensyarah/member..jadi, aku jarang buat atau perlukan nota.aku juga tak suka membaca.aku mendengar penjelasan dari orang, dan ambil key2 penting saja.gaya belajar aku gaya santai..habis cerita.
......
...
idea menulis pasal isu accident ngan incident ni datang bila Zuko menaikkan isu ni waktu kami sembang2 itu hari. seorang freshie (yang dah tak berapa fresh sebab ada budak baru yang lagi fresh ) kat yunibesiti aku terlibat dalam kemalangan jlan raya (dan sukur, beliau terselamat)..jadi zuko lantang menegaskan bahawa kejadian itu diklasifikasikan sebagai incident sedangkan aku pasti ia adalah accident.jadi zuko pun segera melayari internet untuk bertanyakan pendapat Lebai Google manakala aku bertungkus lumus menyelak nota (kepunyaan roomate) yang telah lama disimpan di rak buku demi mencapai jawapan sejati..dan setelah beberapa minit mncari, kami jumpai jawaban itu dan ternyata zuko telahpun salah.jadi beliau pun terpaksa belanja aku makan Mek-Die....
inilah keadaan kereta dalam accident yang melibat freshie yunibesiti aku tu..ini kisah benar.

ini status freshie gua tu kat fesbuk...gua dah cakap, ini kisah betoll.


The End.
*credit untok freshie aku yang tak fresh dah tu, juga kepada Zuko yang sudi belanjakan aku burger Mek-Die.

2 ulasan:

  1. sengal ek tuan!!!!bg tawu sha...hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. mesti beliau rasa gumbira sebab dapat jadi subjek perbualan aku ngan zuko.hehe

      Padam

komen adalah digalakkan terutamanya jika anda seorang yang galak...