Rabu, Julai 11

nama beliau ZUKO

salam.post ini tak sesuai bagi mereka yang ekstrimis.tolong jngan teruskan pembacaan anda jika anda tak dapat terima lawak2 kasar dari aku.


kepada yang sedia maklum dan kenal dengan aku, kau semua tahu bahawa aku bukan jenis yang senonoh. aku selalunya crack jokes yang hambar, peling dan gila..kali ini aku akan bercerita tentang joke aku yang aku beri nama zuko.

ceritanya bermula bila baru-baru ini, aku ada balik kampong kejap sebab akak aku pinta aku jadi driver beliau untuk ke Kuala Lumpur.semasa di KL.jadi seperti biasa, aku akan lepak2 dengan sibling aku dan bukak cerita2 berkenaan family yang dah aku terlepas (sebab aku jarang contact family aku) antaranya kisah adik bongsu aku yang eksiden, kisah perkelahian kecil dan hambar antara adik beradik dan lain2 cerita lagi. tiba-tiba, kakak aku bukak cerita pasal jin/saka yang kononnya ada ujud dalam salahsilah family aku.ceritanya begini...

suatu ketika dahulu, waktu arwah atok aku masih hidup, arwah dulu nya seorang yang kaya dengan tanah2.jadi seperti mana lazimnya orang dulu2, mereka ada bela saka untuk menjaga harta mereka.begitu juga dengan atok aku.so, arwah ni ada buat janji apa ntah ngan jin tu dan sebagai galang-gantinya, jin tu nak cucu-cicitnya pun berteman, means that setiap adik beradik mak aku (anak atok aku) dan sepupu-sepapat aku (cucu-cucu atuk aku) ada juga penemannya, termasuklah aku.ini bukan cerita rekaan aku.ini cerita dari ustaz darul-shifa yang mengubatkan family aku.kalau beliau tipu, maknanya kau semua pun tertipulah..

nak jadi cerita, anak-anak kakak aku yang sulung dari yang 1st born sampailah yang bongsu semuanya selalu kena kacau dek jin tu.itu sebablah ustz darul-shifa tu buleh terlibat sama dalam cerita ni.pastu, ustaz tu pun meneliti semua ahli keluarga aku dan ternyata setiap sorang dari kami punya pendamping (saka warisan). meskipun tak berbahaya sngat, tapi saka tu kadang-kala buleh kasik kesan negatif pada kami sekeluarga.

atas inisiatif tu, hampir semua ahli keluarga aku pun berusaha membuang saka warisan itu.tapi aku ni pemalas orangnya (mungkin hasil kesan negatif saka tersebut juga).jadi aku tak p buang pun saka tu malah aku treat beliau sebagai imaginary friend aku..aku namakan beliau sebagai John..desebabkan nama John tu tak berapa stail, suatu hari, aku ubah nama beliau kepada Zuko.dan mulai saat itu, Zuko senantiasa berada dengan aku.
sometimes, aku create joke yang berkenaan Zuko contohnya bagaimana aku akan lulus exam disebabkan Zuko yang bantu aku untuk cheat, dan lain-lain2...anyway, tak berapa best nak cerita dalam blog ni.nnti la kalau ada kesempatan kau jumpa aku, aku kenalkan kau dengan Zuko ya?! hehe

ketika Zuko (atau nama lamanya John) dikenalkan pada teman2..




pada ketika persetujuan 'tukar-nama-baru' dilaksanakan..


ketika aku dan Zuko sama-sama buat gila


Zuko yang dah bagaikan teman karib aku..



*aku tau, kau semua mesti ingat aku dah gila, terlalu obses, paranoid, bagai..hakikatnya, kau sebenarnya cemburu kan..kan..?!

6 ulasan:

  1. oh!!cam best ja...silap g buang dulu..ho3...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ini mesti sibling ai yang gatal2 komen tak letak nama ni.kan..kan..

      Padam
  2. interested story =)
    jadi kamu boleh nampak 'zuko' kamu tuh atau sekadar bayangan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahahah....
      entah.kdang2 rasa mcm dah gila bila bercakap sorang2.kehadiran zuko sentiasa dirasa walau tak nampak dimata.

      Padam
    2. haha....
      saya pun berkemungkinan ada..
      sbb abg dgn mak ada scan n them have it..
      saya sendiri pun mlas nak scan ke apa ke
      sbb benda xmemudaratkan
      tp saya sngat berani...susah nk takut
      sya pun xtahu..
      even kawan2 slalu ckap bilik kitorg huni ada benda2 keras sbb diorg slalu kne ganggu..
      tp dh bnyak kali saya tinggal sorang2
      tp alhamdullilah xpernah kne ganggu...
      bila baca entry awk mcm best plak ada 'zuko' tu kan..^^

      Padam
    3. better find a good name.itu bisa jadi rakan pendengar yang paling baik.beliau tak kan bagi komentar/nasihat pelik2 bila kau luahkan perasaan kat beliau...series aku tak tipu

      Padam

komen adalah digalakkan terutamanya jika anda seorang yang galak...