Selasa, Disember 28

rasa sangat teruja bercampur gumbira.

semua orang cuti.tinggal beberapa kerat saja budak awam yang masih tercegat kat lumayan nie.aku antaranya.
itu pun kerna ada training nasyid yang mana akan ada open competition tak lama lagi.
Nasyid.music.itu bagai nadi aku.tak ada hari aku tanpa music.paling koman pun humming dalam toilet.hehe

aku suka menulis, mengarang prosa.ada antara yang dituliskan dijadikan lagu-lagu.kebanyakannya lagu nasyid diiringi perkusi-perkusi.boleh ditukar-tukar key dan tempo.namun akhir-akhir ini.semenjak belajar dan tahu sikit-sikit pertik gitar, aku mulai menggubah lagu yang berlatarkan bunyi gitar.antaranya lagu-lagu Probod yang tak aku pamerkan kat sini.hehe.nantilah..lagu nasyid, baru satu.Generasi Pemacu Ummah.

hari tu, selepas pertandingan nasyid Festival Convo universiti aku, aku bercadang untuk adakan minus-two untuk lagu itu.dan semalam, minus-two itu siap.pergh..gumbiralah gila.first time dalam sejarah hidup aku, aku punya minus two untuk lagu rekaan sendiri.


itulah kisahnya.aku masih belom dapat tidor.tengah pasang angan-angan nak jadik komposer.keh keh

2 ulasan:

  1. nasyid dgn kau mmg xdpt dipisahkan...
    anyway acap, tahniah le sbb korg menang nasyid mase kat UiTM shah alam aritu... =)

    BalasPadam

komen adalah digalakkan terutamanya jika anda seorang yang galak...