Khamis, Disember 30

Prosa IV - risau

aku mula risau dengan keadaan, situasi aku sekarang.
aku mula fikir ada sesuatu yang tidak kena dengan dunia sekarang ini.
aku mula fikir ada sesuatu yang tidak kena dengan malaysia kita sekrang ini.
maaf.aku tak boleh halang otak aku dari terus mempersoalakan keadaan masyarakat.
mungkin aku boleh tidur.lupakan sebentar persoalan demi persoalan itu.
mungkn aku boleh keluar bermain, camping, meng-KL menjerit untuktagguhkan persoalan itu.
tapi bilamana aku sedar.bilamana aku celikkan mata,minda, hati, aku nampak semula persoalan itu.
aku risau takut-takut pemikiran ini menjerumuskan aku.maka aku tergolongan dengan mereka yang berfikir tanpa jawapan yang pasti.

akidah,tauhid aku bukanlah tahap dewa.
aku menulis ini bukan kerna nama.
hanya sekadar melepas beban di dada.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen adalah digalakkan terutamanya jika anda seorang yang galak...