Isnin, Disember 27

Prosa III

banyak jalan aku tempuhi.
banyak orang aku jumpa.semua mereka aku rapati, kenali.
aku ada kenalan ekstrimis.aku ada kenalan kapitalis.aku ada kenalan sosialis.

aku cuba faham mereka.agar aku lebih kenal dunia.
aku cuba selami fahaman mereka.agar aku lebih rapat dengan dunia.

Sister In Islam.persepsi dilontarkan pada fahaman liberalisme mereka.
salahkah mereka.tuhan saja yang tahu.pada aku, mereka beruntung kerana mereka bukan golongan babi-buta yang hanya ikut telunjuk, membontoti arahan sang raja.

Seksualiti Merdeka.mereka dikatakan ada agenda menghalalkan seks bebas.dikatakan.
aku kenal mereka.Brother Pang, kau tak bersalah.kau cuba cari identiti.sekurang-kurangnya kau mencari.
biar orang kutuk, maki.kau tetap berdiri.

aku monolog dari malam sampai pagi.
siang hari, aku tidorkan diri.merehat otak.
kerana malam hari, waktu yang sesuai sekali,
untuk minda bekerja, mencari informasi,
itulah kehendak hati.

aku idealistik atau realistik?
apa kuasa kau untuk menghukum.
hnya Tuhan yang tahu.

keh keh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen adalah digalakkan terutamanya jika anda seorang yang galak...