Rabu, Disember 22

Beliau Insan Istimewa. Beliau Ibuku.

kali ni aku nak story kisah hadiah sempena hari jadi mak aku yang aku buat sendiri.boleh try kalau nak.keh keh.

masa tu aku tak pasti berapa umur aku.tapi yang pasti aku sudah mampu berfikir dan menakul.aku gunakan botol cat spray kaler merah yang aku gunakan untuk make-up basikal kesayangan aku untuk spray pensil box aku yang entah dari mana aku dapat.seingat aku,aku memang jarang-jarang guna pensil box ni.selalu bawak pensil dua tiga batang je pi kelas.

family aku bolehlah dikategorikan dalam golongan family yang ber-backgroundkan agama.cuma entahlah dimana silapnya.aku tak berapa menjadik.hehe..anyway, family aku sebelum ni tak pernah sambut besday besar-besaran sampai throw a certain party kat rumah ke apa.sekarang pun masih sama.tapi adalah sambut kecik-kecilan.jadi bila aku dah mula mengenal tarikh dan masa, aku diberitakan tentang tarikh mak aku dilahirkan.22 Disember.harini lah kan.jadi, aku pun gabra sekejap mencari idea nak bagi hadiah.nak beli, x de duit.nak amek upah wat keje kampung kang tak sempat plak.sebab tu lah aku decide untuk buat sendiri hadiah tu.
ini bukan pensil box.ini pensil case.pensil box diperbuat dari aluminium.tapi kaler ye sama cam pensil box dalam crite ini.

sambung balik kisah incik pensil box, bila dah jadi kaler merah, nampak cun lah kan.tetiba rasa sayang pulak nak kasik kat mak aku.biasa lah, budak-budak lagi.tapi dek kerana dah x tau nak kasik apa, aku pun rasa nak bagi balik.pastu tiba masa aku pikir nak letak apa dalam tu.oleh sebab blank sangat, aku pun pi lah kacau adek-beradik aku yang lain.saje nak tengok apa yang diorang kasik.manalah tawu, dapat jana cetusan idea ke.errmmm..dipendekan cerita, hampir suma adek-beradik aku dah siap balut dah hadiah dorang.tak sempat nak spy.askar betol lah.kan? tetiba aku nampak kakak aku buat sumthing kat kad besday yang mana ini merupakan penyumbang besar dalam penghasilan isi hadiah aku nanti.keh keh

.......
sekeping kertas digunting oleh kakak aku sampai jadi bentuk love.kendian die kaler tepi-tepi bucu sekeliling love tu dengan kaler yang bermacam-macam.ada ijau, kunin, biru, merah, unggu, indigo, magenta, cyan, deviant, dan pendek kata suma jenis kaler lah.kecuali kaler putih ngan itam je.pastu ye tekap atas kad besday die dengan guna air.sangat sikit amount of air.pastu bila ye anggkat kertas tu, tinggallah kesan warna-warni berbentuk love.bijaksana sungguh kan insan itu.kakak ai lah tu.keh keh
ini pensil kaler ye kawan-kawan.cantik kan.

brilliant sekali.marvelous.terus idea datang mencurah-curah ke ladang gandum.aku then pegi pinjam pencil color kakak aku tu, tapi sume dah tumpul.then aku cariklah gerumit.apa ni orang key-el panggil..err, pengasah pensil.ya-ya..sharpener
pastu bila aku germit je, mesti mata pencil color tu patah.tension betol aku dibuatnya.aku try germit crayon aku pulak.ermmm.jadi lah! tapi bila aku aplikasikan cara kakak aku tadi, ternyata tak berjaya.ye lah, crayon kan minyak.mana ada effect dek air.aku pun patah hati.cam fak lah kan cite nie.tak pa, dah nak climax dah nie.cis, lucah.

tetiba, aku terperasan cebisan-cebisan crayon yang aku germit tadi.cantik pulak aku tengok.bewarna-warni menjana imaginasi.aku pun kumpul lah cebisan-cebisan tu untuk dimuatkan dalam pensil box tadi.oh ya, pensil box tadi tak sempat kering sepenuhnya tau.kat dalam ye still x kering lagi.jadi aku pun rembat perca kertas balut hadiah dari kakak aku (yang lainnya) untuk buat lapik kat dalam pensil box tu.dan kertas tu kalernya silver.actually bukanlah kertas.ianya plastik legap warna silver.cuba bayangkan, sebuah kotak bewarna merah dengan plastik silver dibalut cantik kat bahagian dalam, pastu ada pula 'nyunyi-nyunyi' cebisan karyon yang digurmit dengan kaler yang bewarna-warni, memang terbaeklah hadiah aku tu.

crayon adalah antara medium yang tercute dan cantik pernah wujud.ini fakta.

malam tu, satu family gelak sakan dengan hadiah aku.aku terhibur.itu sajalah untuk kali ni.cam syial kan kisah kali ni.wei, ni kisah benarlah.kalau engkau gelak, trimas.klau engkau ngutuk, aku sumpah.

2 ulasan:

  1. alhamdulillah...
    ko maseh mampu mengingati sesuatu yg bernombor
    ~pis!

    BalasPadam
  2. err..itu pun dengan bantuan notifikasi fesbuk.
    keh keh

    BalasPadam

komen adalah digalakkan terutamanya jika anda seorang yang galak...