Isnin, Disember 20

ini tak perlu baca...

tak perlu baca post kali ni.
aku sekadar menulis untuk tidak lupa.ini coretan idea dan buah fikiran hasil bacaan kisah kerajaan negara islam malaysia yang tangkap orang-orang syiah.

1-syiah ini agama kah? syiah ini masih islam kah? kenapa di negara islam malaysia, syiah dilabel sebagai sesat tetapi di negara islam iran, syiah tidak sesat?

2-mungkin JAIS tidak banteras agama budha, christian, hindu dan lain-lain kerana rakyat malaysia bebas menganut agama dan pegangan masing-masing. tapi bagaimana dengan syiah?

3-atheism patutnya dibanteras kerana wujudnya percanggahan antara prinsip atheism yang tidak percaya akan kewujudan tuhan dengan prinsip rukun negara islam malaysia yang pertama iaitu 'kepercayaan kepada tuhan'.

4-benar, Rasulullah pernah bersabda, hanya satu dari 73 golongan ummat baginda yang akan selamat.tapi benarkah yang dimaksudkan sebagai satu-satunya golongan yang terselamat adalah puak sunni?

5-perlu ke aku fikir pasal benda camni? fak.

*apa-apa pun, dek kerana soklan yang terakhir, aku mnyimpulkan, semua ini hanya qadha dan qadar ALLAH.aku tak bersalah kerana berfikir.aku tak bersalah jika timbulnya doubt dalam kepala hotak aku.itu suatu rahmat.semua manusia, makhluk kamil punyai nya.kufur nikmat lah aku andai aku tidak guna rahmat pemikiran ini.dem.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen adalah digalakkan terutamanya jika anda seorang yang galak...