Sabtu, September 1

Janji perlu Ditepati..

salam kemerdekaan buat semua.entry kali ni bukanlah entry untuk menghentam kerajaan Barisan Nasional ataupun mengangkat darjat parti pembangkang Pakatan Rakyat.rasanya, semua pembaca sudah bisa buat keputusan sendiri.pilihan di tangan anda..

entry kali ini berkisar pasal janji yang aku buat.janji yang aku tabur di kala separa sedar.
sehari sebelum malam merdeka 2012, aku dan kawan-kawan ada latihan untuk Majlis Ambang Merdeka dekat yunibesiti. macam biasa, aku cuba sehabis baik berlatih aksi-aksi untuk menghiburkan audience dengan lagak dan gaya yang tak senonoh.jadi, tahap kepenatan aku itu berada pada paras yang maksimum.bagi meredakan kepenatan dan merasai nikmat rehat, kami bergerak ke MekDi berdekatan. pekena GCB plus kentang yang sedap ditambah pula coca-cola cawan besar yang boleh di-refill bila2 masa aku suka.

setelah lama melepak kat MekDi, salah seorang kawan aku buka cerita. plan nya untuk berkahwin tak lama lagi.beliau dah beli baju, dah arrange nak tempah kad jemputan, bagai..aku yang ketika itu separa mabuk (coke) segera mengeluarkan satu idea bodoh..: "Nanti aku datang majlis kawin kau bawak awek aku.Aku janji akn ada awek menjelang majlis kawin kau tu nanti."

bodoh kan?! aku tau, aku memang tak akan ada komitmen untuk ada semua tu.tapi still aku meng-pinky promise-kan janji mabuk aku tu.dengan disaksikan 2orang lagi teman se-band, janji aku itu dikira valid.mampus aku..sekarang aku mulai pusing.rancang nya nak buat flyers sebarkan taman-taman perumahan, jaja diri aku ni.hehe...calon pertama dan kedua masing-masing dah melepas sebab dah pun berpunya.kalaulah aku ada mesin masa....
nak je aku mngorat awek kat MekDi tu.kenalkan, dari kiri; Normah, Norul, dan Jenab

2 ulasan:

  1. acap..adakah sahabat y nak kwen tu aku knal....??
    btw ak pn nak tgk gak awek ko..cpt2 kay

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alah, siapa lagi geng budak band yang nak kawin..hehe
      pasal aku punya awek, ntah, nnti lah dah habis E'dah, baru aku cari baru.hehe

      Padam

komen adalah digalakkan terutamanya jika anda seorang yang galak...