Khamis, Ogos 16

Salam Lebaran..


Salam eidulfitri buat semua umat manusia tak kira apa agama, bangsa atau negara.asalkan kau manusia.
aku baru saja selesai bercerita tentang hari raya kepada seorang kenalan yang berasal dari South Korea. Beliau sedikit terkejut bila diberitahu umat islam meraikan Hari Raya Puasa sesudah berpuasa selama sebulan.Beliau rasa peling bila aku bawa beliau jalan-jalan di Jalan TAR.begitu ramai umat manusia berbeli belah seolah esok tiada lagi.beliau pelik dan hairan melihat budaya di Malaysia yang tak sama seperti di mana-mana negara lain yang pernah beliau lawati..aku cuma tertawa.Inilah Malaysia.rakyatnya punyai budaya yang unik dan sedikit aneh..meskipun begitu beliau tampak bisa membiasakan diri dengan keadaan budaya ini.keh keh..

So, esok malam aku nak drive balik penang.moga-moga tak terlalu jamm lah hendaknya..gila apa nak bawak kereta manual turun-naik bukit ipoh tu?! moto Honda Wave 100 aku tu pun susah nak 'kampui'..dem!!
Doakan aku selamat sampai..salam syawal sekali lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen adalah digalakkan terutamanya jika anda seorang yang galak...