Selasa, Mei 25

pillow talk: isu nama ALLAH

salam sejahtera kpd suma.pernah dgr pasal isu penggunaan nama ALLAH oleh non-muslim?
okay, sebelum aku pergi lebih jauh ngan isu nie, aku nak comfirmkan beberapa benda ngan korang:
  1. perkataan ALLAH itu adalah bahasa arab yang mana sama maknanya dengan perkataan ILAH yang bermaksud TUHAN;GOD
  2. ALLAH itu satu. Dia tidak beranak dan tidak pula diperanakkan.
berdasarkan 2 andaian tadi, dengarkan pula cerita dr roomate aku, seorang activist yang aku hormati, fared ayam:
ayah aku nama jamaluddin, ayah kawan aku juga nama jamaluddin.nama ayah kami nie,ejaan sama, sebutan jugak sma.tapi pelikkan.knapa aku x pernah tertukar ayah ngan die? jwapannya mudah.aku ada gambran ayah aku sendiri.dia ada gambaran ayah dia sendiri.so, knapa nak pelik..mak aku pon x pernah tertukar suami ngan mak kwan aku.hoho...

jadi para pembaca sekalian.nampak x? kenapa perlu protes sana-sini, demo sana-sini semata2 benda yang remeh-temeh.biar lah chirstians nk panggil pe pon kat tuhan diowang.yang pasti kita x kan tertukar punya.tambahan, time nie kitowang ada sorang christians, sorang free thinker yang tawu sikit2 psal hindu n budhist, pastu sorang lagi pelajar politik n sejarah islam.
pendek kata suma pendapat dah kuar r.

yeahh..aku stuju ngan pendapat ayam dlm hal nie.korang camne? it's okay for agree to disagree..tu adalah apa yang aku pelajari sepanjang aku dlm prog nie..jumpa lg dlm isu sterusnya..c ya


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen adalah digalakkan terutamanya jika anda seorang yang galak...