Selasa, April 6

fikirkan....syukurilah...(bukan lagu)

'syukurilah semua nikmat anugerah tuhan, gunakan dgn sebaik-baiknya,
kesihatan, keamanan dan kekuatan, semuanya rahmat yang esa...'

begitulah lirik lagu yg aku gubah dr sbuah lagu dr kumpulan jepun, Deen yang tajuk asalnya 'smile blue'...untuk pengetahuan semua, lagu nie digubah sejurus selepas kumpulan nsyid UPNM, Invoices mndapat tempat ke-3 dlm Festival Nasyid (FINAS'10) yg lalu. aku sngat sedeyh sbb tak dpt nk merangkul juara..so aku pon wat r lagu nie.asalnya, spatutnya lirik nie bertajuk 'jgn bersedih'..tp due to kehilangan handphone aku + beberapa masalah n dugaan yg ditimpakan keatas aku, aku tukar tajuk ye..

aku suka berfikir..sebab n akibat sesuatu benda tu berlaku.sbg contoh, hp aku ilang.sbbny? dulu time da phone, aku x pernah guna dgn sbaikny.call kg pon kdang2 jew..ble dh x de, bru aku trse mnatang tu penting..sperti mana yg ada dlm lirik yg aku gubah:

'nikmat tiada tara barulah kan terasa, bila dah hilang dari genggaman..'

anyway, setiap yg kita ada skrng bersifat smentara.khidupan abadi menunggu kita di akhirat...
oh ya, kpd penggiat nsyd, aku nk ingatkan skit nie (dsamping mngingatkan diri aku snd): kita bernasyid utk mnyampaikan mesej.itu yg utama..ko nk lepas tension ke, nk menang ke, tu no-2. sekian utk kali nie..wassalam...(eh lupa nk bg salam memula td.hehe)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen adalah digalakkan terutamanya jika anda seorang yang galak...