Sabtu, Januari 5

JERK

A wise colleague once told me; "u r a jerk..not a jerky like jerk, but a nice jerk."

5tahun berlalu lepas perbualan tersebut berlaku.hari ini, aku teringat kembali.
aku mengaku aku banyak defect dan tak semua orang sukakan aku..dan aku tak kisah.sbb aku jerk. tak ada   istilah dalam bahasa malaysia yang sinonim dengan perkataan itu.

Aku malas.sangat malas sampaikan perkara rutin harian hidup pun aku tak endahkan.sebagai contoh, mandi. bersembang pun aku malas.aku malas bersembang ambil tahu pasal kehidupan orang lain.pada aku, itu sia-sia.aku lebih suka bersembang isu2 jenaka, isu2 ilmiah, bab membahan member, troll orang sana-sini, pranks..itu aku.

Tidur.aku biasanya tidur waktu siang.tapi ada kalanya aku berjaga juga waktu siang, cuma tidak se-aktif waktu malam.rekod tidur aku yang paling lama ialah 48jam tanpa sedar.rekod tu aku cipta pada tahun 2010 di Kolej Kediaman C4, UPNM...aku akan pecah rekod tu semula suatu hari nanti.

Boros.aku tak pandai urus wang.aku mampu habiskan RM100 dalam masa kurang dari seminggu hanya untuk belanja makan dan minum..dan merokok (hehe)...tapi, aku jenis yang boleh dipercayai.kebiasaannya, member aku senang untuk pinjamkan wang kpd aku sebab mereka tau aku akan segera bayar bila ada kesempatan.

Liberal dan keterbukaan pendapat aku dalam isu2 sosial, politik, dan ugama adalah sedikit radikal.mungkin sebab aku berkenalan dengan orang2 yang pemikirannya pelik dan aneh.tapi itu tak membuatkan pemikiran dan idea main stream itu aku tolak sama sekali.cuma kadangkala aku suka bercanggahan pendapat yang mana seringkali menggalakkan debat dan diskusi untuk berlaku.

I've done a lot of both great n bad things in my life and i wouldn't regretting any of it...I am what I am now...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen adalah digalakkan terutamanya jika anda seorang yang galak...